Dodaj do koszyka
Narkotyki i dopalacze powodują spięcia w głowie - karta pracy

Narkotyki i dopalacze powodują spięcia w głowie – karta pracy

Narkotyki i dopalacze powodują spięcia w głowie – karta pracy porusza temat negatywnego wpływu używek na działanie naszego mózgu. W materiale podkreślamy, że zaburzenie pracy mózgu wpływa m.in. na zdolność podejmowania decyzji, problemy z pamięcią, zachowanie, proces uczenia się, zwiększenie poziomu stresu.

W karcie pracy znajdują się krótkie ćwiczenia dla uczniów, które mają pomóc w przyswojeniu materiału oraz zniechęcić młodzież do sięgania po narkotyki i dopalacze. Uczniowie zastanowią się, co wpływa na pracę ich mózgu (co mózg lubi, a co nie), jakie emocje i uczucia towarzyszą mózgowi, który nie jest zatruty narkotykami. Zastanowią się również dlaczego używki „oszukują” (co dają, a co zabierają).  W materiale znajdują się również numery telefonów alarmowych instytucji, które zajmują się problematyką uzależnień: Ogólnopolski Telefon Zaufania Narkotyki – Narkomania oraz Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Materiał został przygotowany w ramach kampanii Narkotyki? To mnie nie kręci na rok szkolny 2020/21. Karta pracy stanowi uzupełnienie scenariusza zajęć Dobra robota!

Więcej na temat kampanii Narkotyki? To mnie nie kręci! KLIKNIJ W PONIŻSZY LINK:

Narkotyki? To mnie nie kręci!NOWA KAMPANIA PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY O UZALEŻNIENIU OD NARKOTYKÓW I DOPALACZY

Jak wykorzystać? Materiał Narkotyki i dopalacze powodują spięcia w głowie – karta pracy może zostać wykorzystany podczas zajęć/warsztatów, dotyczących profilaktyki uzależnień wśród młodzieży szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W przeprowadzeniu warsztatów/pogadanek mogą pomóc, oprócz kart pracy, scenariusze zajęć Dobra robota! oraz audycje edukacyjne Narkotyki? To mnie nie kręci!

Dla kogo? Dzieci i młodzież (od V klasy SP)

Format: A4 składane do DL (harmonijka)

Cena: 1,15 PLN brutto/szt.

Zobacz również kurs internetowy dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów o wyuczonej bezradności – Substancje psychoaktywne w szkole i wśród uczniów, metody wczesnej interwencji