Dodaj do koszyka
Karta pracy o depresji - Jak radzić sobie z samotnością?

Karta pracy o depresji – Jak radzić sobie z samotnością?

Karta pracy o depresji – Jak radzić sobie z samotnością? to materiał przygotowany dla dzieci I-III klasy SP. Wprowadza i tłumaczy zagadnienia: emocji oraz samotności.

W karcie pracy znajdują się krótkie ćwiczenia dla uczniów, które mają pomóc w przyswojeniu materiału. Uczniowie zastanowią się w jakich sytuacjach człowiek może czuć się samotny? (np. wyjechaliśmy w podróż bez rodziców, jesteśmy w szpitalu, na kwarantannie, siedzimy sami w domu itp.) Dzieci będą również zachęceni do wskazania emocji, które nie towarzyszą samotności (np. szczęście, bezpieczeństwo, śmiech itp.). Uczniowie stworzą także listę, na której znajdą się pomysły, jak pozostać w kontakcie z rówieśnikami, kiedy nie jest to możliwe. Taka sytuacja może się przytrafić podczas kwarantanny, zdalnego nauczania, pobytu w szpitalu.

Głównym przesłaniem materiału jest uświadomienie dzieciom, że nie ma złych i dobrych emocji. Są emocje mniej i bardziej przyjemne. Jeśli czujemy się źle, warto o nich rozmawiać, poprosić dorosłych (np. rodziców, nauczycieli) o pomoc.

Materiał został przygotowany w ramach kampanii depresJA? na rok szkolny 2020/21. Karta pracy stanowi uzupełnienie scenariusza zajęć depresJA? – Jak sobie radzić z samotnością?

Więcej na temat kampanii depresJA? KLIKNIJ W PONIŻSZY LINK:

DepresJA?NOWA KAMPANIA PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNA DOTYCZĄCA ZDROWIA PSYCHICZNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY

Jak wykorzystać? Karta pracy o depresji – Jak radzić sobie z samotnością może zostać wykorzystana podczas zajęć/warsztatów, dotyczących zdrowia psychicznego wśród młodszych dzieci szkół podstawowych. W przeprowadzeniu warsztatów/pogadanek mogą pomóc, oprócz kart pracy, scenariusze zajęć depresJA? – Jak radzić sobie z samotnością? oraz audycje edukacyjne DepresJA?

Dla kogo? Dzieci (1-3 klasa SP)

Format: A4 składane do A5

Cena: 1,15 PLN brutto/szt.

Zobacz również kurs internetowy dla nauczycieli, pedagogów, dyrektorów o wyuczonej bezradności – Psychologiczne aspekty wspierania rozwoju uczniów